úterý 7. července 2015

Vražedná léčba - James Dashner

Seznam všech dílů najdete zde.

Vražedná léčba - James Dashner
Labyrint III

Název: Vražedná léčba
Autor: James Dashner
Série knih: Labyrint
Nakladatelství: Euromedia Group
Rok vydání: 2015
Počet stran: 311



   Zvítězili nad Labyrintem, překonali Spáleniště. Zkoušky skončily. Právě přichází čas poslední fáze hledání léku na erupci, němý plíživý vir, přenášející se vzduchem, který pomalu dohání člověka k šílenství. 
   Thomas a jeho přeživší přátelé Placeři, už ale dobře vědí, že i když je pořád někdo a něco přesvědčuje, že ZLOSIN je dobrý, rozumnější bude nevěřit nikomu. Zdánlivě svobodná volba je jen kamufláž. Kdosi znovu tahá za nitky a hranice mezi pravdou a přetvářkou je těžko rozlišitelná - zvlášť s potlačenými a v záblescích se navracejícími vzpomínkami. 
   Svět se stále nezvratně blíží k okamžiku, kdy se již nákaza rozšíří natolik, že nebude v lidských silách její epidemii zabránit. 
   Odděleni od ostatních ZLOSINem a ohrožováni raply putují Thomas, Minho, Newt, Brenda a Jorge do chráněného města Denveru. I když se jim podaří ve zdraví vkročit do města, rozhodně ještě nemají vyhráno. ZLOSIN je všude. Pomocnou ruku nabídne Placerům jejich vrstevník a dávný (ne)přítel, který pracuje pro skupinu zvanou Pravá ruka. Lidé z Pravé ruky chtějí svrhnout ZLOSIN a pomocí peněz, které od nich získají pomoci lidem přežít a zastavit šíření erupce. Thomas a ostatní se rozhodnou s nimi spolupracovat. 
   Díky tomu se věci uvedou do pohybu a vše spěje k osudovému finále. Nakonec to končí tam, kde to všechno začalo.

   Kromě nám už známých postav Thomase, Minha, Newta, Teresy a ostatních, se více seznamujeme nejenom s Jorgem a Brendou, které jsme poznali ve druhém díle, ale také s Jansonem, jinak přezdívaný jako Krysák. 
   Jorge je postarší, sympatický muž a pro Brendu představuje něco jako strýčka. Stále ji chrání a jsou si blízcí. Brenda je také velmi sympatická a zacházení se zbraněmi pro ni není rozhodně žádná novinka. Již v druhém díle série si dobře rozumí s Thomasem a nyní se jejich vztah ještě rozvíjí. Osud jim však do cesty přinesl mnoho překážek v různých podobách. 
   Janson nebo-li Krysák je jeden z hlavních zaměstnanců ZLOSINu a v této knize se s ním často setkáváme jakožto s hlavním záporákem příběhu.

   Po velmi dlouhém čekání než vyjde poslední díl této strhující série, jsem se konečně dočkala. Neváhala jsem a i hned si ho koupila. Jakmile kniha dorazila, začala jsem číst.
   Už od samého začátku byl děj zajímavý, nechybělo dobrodružství a rozhodně se člověk nenudil. Jelikož je tohle poslední díl série, prostě se musí počítat s tím, že bude příběh smutný. 
   I když mě mrzí, že série touhle knihou končí, rozhodně jsem ráda, že jsem si ji přečetla a sérii Labyrint vřele doporučuji. Je to nádherné, napínavé a i trochu strašidelné čtení.



Předchozí díl: Spaleniště: Zkouška

1 komentář:

  1. Skvělá recenze. :) Já jsem zkoušela číst první díl, Labyrint, ale nějak mě to nechytlo a to je u mě, co říct. :) Zřejmě budu patřit k té hrstce lidí, které to moc nezaujalo. :(
    Zvu tě na soutěž s HG. :)

    OdpovědětVymazat

Budu ráda za komentáře i kritiku, jen sem s tím. :)